Horror hotel Masaka

Zaterdag 5 november.

Het was een heerlijke nacht in de bed & breakfast. Om 8:30 ging ik ontbijten, het ontbijt was heel uitgebreid met komkommer, tomaat, bruinbrood, yoghurt met muesli, watermeloen, thee, fruitsap en twee Spaanse omeletten. Na het ontbijt was het tijd om mijn spullen bij elkaar te pakken en te gaan verhuizen naar hotel Garden Courts Masaka, net iets buiten de stad. De eigenaresse van Villa Katwe had al verteld als het tegenvalt dat ik terug mag komen en mijn tent al een dag eerder wordt opgezet.

Met de Boda-boda kwam ik rond 10:15 aan bij het hotel. Eerst gingen we over een soort snelweg en toen zijn we afgeslagen naar een zijweg. Net voordat de zandweg begon gingen we de oprit op van het hotel. Het hotel ligt aardig afgelegen en het zag eruit als een bouwval. Het hele gebouw stond zowat in de houten steigers. De vrouw van de receptie was al aardig chagrijnig, ook was ik iets te vroeg. Ik ben maar in de bar van het hotel koffie wezen drinken. Toen de koffie op was kon ik inchecken, ik kon een hele lijst met gegevens invullen ook al was het niet eens relevant. De vrouw bracht me vervolgens naar de kamer, het gebouw waar mijn kamer inzat lag 100 meter van de receptie en het was er erg verlaten. Ook dit gebouw stond helemaal in de steigers en de stukken cement vielen naar beneden. Het hotel vanbinnen zag er ook niet uit, er zat niet eens een dak op, waarschijnlijk bouwen ze er een verdieping boven op. Alles op de kamer kraakte en er bleven maar rare mensen over de gang lopen.

Na 1.5 uur heb ik de Boda-boda gepakt naar de stad, gevraagd of hij mij bij een landbouw wou afzetten, maar het was geen 1 winkel, misschien wel 20 landbouw winkels. De meeste verkochten kunstmest en bestrijdingsmiddelen. Deze straat lag parallel aan de hoofdstraat, deze straat bestond uit veel landbouwwinkels terwijl de hoofdstraat voor in het begin voornamelijk uit schoenen en tassen winkels bestaat. In het midden van de hoofdstraat de Arabische kleden en aan het eind van de hoofdstraat de vlees en groenten winkels. Bij de landbouwwinkel kocht ik een machete van omgerekend €1,50. In de stad kwam ik veel blanken tegen. Vooral Engelsen/Amerikanen. Na mijn avontuur door de stad ben ik naar Plot 99 gegaan. Ook hier zat het vol met blanken, veel Engelstalige en een ouder Nederlands stel. Na een koffie ben ik teruggegaan naar het hotel en de spullen opgeborgen die ik heb gehaald in de stad. Vervolgens ben ik weer teruggegaan naar Plot 99 om te eten, op hetzelfde moment kwamen er twee Nederlandse vrouwen aan die bij Villa Katwe overnachten. Samen zijn we naar buiten gegaan waar het oudere Nederlandse stel nog zat en 1 Nederlandse jongen van denk ik 20 jaar. Met z’n 6e hadden we over de projecten die we doen, de vrouwen werken bij een ziekenhuis. Ook heb ik verteld over het hotel en de weg ernaartoe, ze hebben meteen Villa Katwe opgebeld en geregeld dat mijn tent een dag eerder opgezet werd. Omdat ze het niet veilig vonden voor mij in het hotel. Ook de eigenaresse van Katwe vond het niet zo’n veilig idee (handig Nederlanders onder elkaar). Na de pizza ben ik teruggegaan en snel een warme douche genomen, ohja de douche was kapot dus het was een kraantje met warm water. De spullen gepakt en denkend hoe ik het makkelijkst die sleutel kwijtraak. Ook op de terugweg liepen er rare mensen over de gang. Bij de receptie zat niemand, dus sleutel achter de balie gegooid en snel vertrokken, iemand van het hotel kwam al achter mij aan.

Snel terug met Boda-boda naar Villa Katwe, over die enge weg, die ik ook probeer te mijden. De chauffeur reed bij de oprit van Katwe alle gaten in en viel zowat om met de motor. Ik vond het genoeg en zei dat hij moest stoppen en zei dat ik wel verder loop. Aangekomen binnen zag ik de Nederlanders al en groette mij. Het personeel bracht mij naar mijn tent, die er zeer goed uitzag. Daarna zijn we naar het kampvuur gegaan samen met twee Engelse vrouwen. Zij hadden mij al veel ouder geschat, en vonden knap dat ik alleen rondtrek dit weekend door Masaka. Trouwens iedereen die ik spreek kan het niet geloven. Bij het kampvuur kreeg ik nog wat adresjes te horen voor de terugreis. In Entebbe is namelijk dicht bij het vliegveld een hotel met een heel goed zwembad. Ook is er een Botanische tuin in de buurt. Deze ga ik zeker onthouden!

Dit bericht is geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink.